انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود
سرخط خبرها

نمایشگاه عکس «مثل آهوها» در مشهد گشایش یافت

  • کد خبر: ۱۸۳۳۲۸
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
نمایشگاه عکس «مثل آهوها» در مشهد گشایش یافت
نمایشگاه عکس «مثل آهوها» مشتمل بر مجموعه ای از عکس های زائران پیاده حرم رضوی در نگارخانه رضوان مشهد گشایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایشگاه عکس «مثل آهوها» مشتمل بر مجموعه‌ای شامل ۴۰ فریم عکس از زائران پیاده حرم مطهر رضوی، عصر امروز در نگارخانه رضوان مشهد گشایش یافت. نمایشگاهی با محوریت تصاویر پرتره از زائران حرم مطهر رضوی که از اقصی نقاط کشور و با پای پیاده، رهسپار مشهد شده بودند و با دوربین «امیرمهدی حکیمی» به ثبت رسیده اند.

حکیمی درباره این نمایشگاه به شهرآرانیوز می‌گوید: این تصاویر، منتخب بیش از ۱۱ هزار عکس از زائران پیاده حرم مطهر رضوی است که طی یک برنامه ۷ ساله و تا پیش از شیوع بیماری کرونا عکاسی شده و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

وی می‌افزاید: از جمله ویژگی‌های این مجموعه تصاویر این است که از فاصله حدود ۷۰۰  کیلومتری و در مسیر شمالی کشور تا ورودی‌های شرق و غرب مشهد به ثبت رسیده است. ضمن این که در این پروژه ۷ ساله عکاسی، «مردم نگاری» و ارائه طیف‌های مختلف مردمی که با پای پیاده به زیارت حرم مطهر رضوی می‌آیند،  اولویت داشت و لذا این اکثر تصاویر ثبت شده نیز شامل پرتره زائران است.

حکیمی که سابقه تحصیل در حوزه‌های علوم دینی را نیز دارد، خاطرنشان می‌کند: در حقیقت این پروژه عکاسی، یک کار طلبگی درباره زائران حرم رضوی بود. به این معنی که این بار به جای این که افراد درباره طیف‌های مختلف زائران سخن بگویند، این عکس‌ها هستند که روایتگر زائران هستند. در بخش‌های مختلف این مسیر، همراه زائران بودم. زائرانی اعم از شیعه و اهل سنت و از طیف‌ها و مشاغل مختلف که با پای پیاده، قصد زیارت کرده بودند. از زائری ۹۰ ساله که سال‌ها بود با پای پیاده به زیارت حرم می‌آمد تا کودکانی که در این مسیر همراه می‌شدند و هر کدام قصه‌ای منحصر به فرد داشتند.

وی خاطرنشان می‌کند: سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۴۸ فریم از این تصاویر در قالب یک کتاب به چاپ رسیده بود و امسال نیز همزمان با فرارسیدن ایام دهه آخر صفر، ۴۰ عکس در قالب نمایشگاه اکران شده است. البته در آن کتاب، برخی از قصه‌های زیارت آن زائران هم در حاشیه عکس‌ها بیان شده است.

گفتنی است این نمایشگاه تا چهارشنبه ۲۲ شهریورماه، هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ صبح و ۱۷ تا ۲۰ عصر در نگارخانه رضوان واقع در خیابان کوهسنگی ۱۷ میزبان علاقمندان خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->